субота, 20 червня 2015 р.

Ахіллесова п'ята хвороби Бехтерева - Університети від читачів - Архів Вісника ЗОЖ - Газета Вісник ЗСЖ. Народна медицина. Народні рецепти

   Діагноз "анкілозуючийспондиліт" (хвороба Бехтєрєва) мені поставили в листопаді 1981 року, коли обстежувався з приводу гіпертонії в Інституті клінічної кардіології імені А. Л. Мясникова. Прискіпливий лікар - молодий вчений-кардіолог день у день обстежив мене, бажаючи докопатися до причини мого недуга.Мне було 35 років, а тиск 180-200 / 110-120. Правда, в палаті були пацієнти молодше мене і з цифрами вище. За сорок днів, що я пролежав у величезній 10-місній палаті, у мене перевірили всі "гвинтики" організму. А потім мій допитливий лікар повіз мене на консультацію до артрології. Вивчивши мої рентгенівські знімки шийно-грудного, поперекового, крижового відділів хребта, оглянувши шкірний покрив, нігті, шкіру голови, артрології виніс вердикт - анкілозуючий спонділіт.Для мого слуху ці слова мало що означали, але я здогадувався, що запальні процеси в хребті, які атакували його із завидною періодичністю по кілька разів на рік, переросли у стійкий запалення. Цифри ШОЕ не опускалися нижче 40 вже кілька років, а болі в попереку набули характеру вічного, що не припиняється радікуліта.Вийдя з кабінету артролога, я запитав свого лікаря: - А що означає "анкилозирующий"? Як ніби знав про "спондиліт" .- Це процес зрощення хребців, що приводить до їх нерухомості. Бамбук бачили? Ось ці зрощені виступи-кільця і ??є, образно кажучи, "анкілози", що з'єднують трубки бамбука. Спондиліт ж - це хронічний запальний процес в міжхребцевих хрящик і тканях.- Як же ця хвороба лікується? - Поцікавився я.- Лікується поки не дуже ... Та навіщо вам голову забивати? Живіть собі, приймайте пігулки. Вони будуть знімати запалення. Наклончікі робіть, але акуратно, щадяще. А років так через 15-20 хвороба ваша "устаканиться" - болі прітупятся.После цього не надто обнадійливого розмови з "двигуном науки" я задумався над питанням - коли моя хвороба "устаканиться". "Без малого вісім років вона мене вже нищить, - міркував я. - Значить, років до 45 "вгамується", і мої муки закінчаться ".Отже, виписали мене з лікарні з рекомендаціями спостерігатися у артролога або ревматолога і приймати протизапальні та гіпотензивні препарати: індометацин, ортофен, скутаміл.Нужно сказати, що після закінчення інституту для прогресування хвороби у всіх відділах хребта мною були створені ідеальні умови - повна нерухомість за робочим столом протягом дев'яти годин поспіль. Вечірнє бдіння біля телевізора в кріслі давало хребту милостивий спокій. Я явно йшов у нього на поводу - робив те, що він мені нав'язував. А йому потрібні були спокій і звичне, злегка зігнуте положення в попереку. Вночі рівний, в міру жорсткий матрац "пропонував" хребту випрямитися. Він, упертюх, відповідав болем, вимагаючи, щоб я лежав на боці ... Я підкорявся. Але через кілька днів хребет висував нові вимоги для своєї зручності і карав болем, якщо я не подчінялся.О своїх нічних стражданнях з хребтом, коли ліжко відпочинку для мене перетворилася на дибу, розповів лікаря-ревматолога - літній, великодосвідченої жінці. Вона вислухала і сказала: - Якщо ви не переможете біль, то біль зігне вас. Ви будете як цей палець, - і вона зігнула вказівний палець.- Так що ж мені робити вночі, якщо я місця собі не знаходжу? - Спитав я Як що? Гімнастику! Чого ви так дивитесь на мене? Протистояти хворобі Бехтерева можна тільки рухом і розтягуванням. Інших способів немає ... Міняйте свій спосіб життя. Рух - ось ваше ісцеленіе.Жаль, що цих рад ревматолога я не почув років десять тому. Молодий учений, наставляючи мене, не знав іншої істини, окрім медикаментозної. І якби я був не так довірливий до його рекомендацій, а був більш освіченим в області моєї хвороби, тоді, можливо, не брав би "вагонами" протизапальні, через які "посадив" нирку, виростив у ній пухлина і врешті-решт розлучився з нею в лютому 1993 року. словах ученого лікаря про те, що хвороба "устаканиться", я згадав незабаром після видалення нирки - недуга і справді відступив. Організм пристосувався до патології, і болі вже не так мучили мене, але характерна для хвороби Бехтерева сутулість - "поза прохача" - видавала торжество хвороби над моїм телом.О "підривної" діяльності анкилозов я ніколи не забував. Перекладина з профільної труби, встановлена ??в дверному отворі, вранці і ввечері поскрипувала під вагою мого тіла, розсуваючи "просіли" хребці. Диск "Здоров'я", винахід 70-х років, допомагав скручувати, обертати хребет. Зубчастий масажер розминав м'язи спини і поліпшував циркуляцію крові, особливо в поперековому отделе.Вспомінаю, як вставав серед ночі від болів і робив зі стогонами нахили на кухні, щоб не заважати спати дружині і сину. Іноді від болю виступали сльози, але я підключав свою уяву, бачачи перед очима маленькі остисті вусики, що відходять від одного хребця до іншого. Уявляв, як вони тягнуться один до одного, щоб зростися, закам'яніти і перетворити хребет у бамбукову палку.Моя ліжко представляла собою двері від шафи поверх матраца. Зі стогоном я лягав на це дерев'яне ложе. Хребцям по всій їх довжині нічого іншого не залишалося, як розпрямлятися і витягуватися. Спочатку ця процедура перетворювалася на катування. Запалені міжхребцеві диски, хрящі, нервові закінчення гуділи болем протесту. Немов вони самі не знали, чого хочуть. Потім вщухали, зрозумівши, що я дбаю про них, покращуючи кровопостачання і знімаючи напряженіе.Утром, ще лежачи на своєму ложі, витягав по черзі стопи п'ятами вперед, ковзаючи по дошці, рухаючи тазом вліво - вправо. Потім висів на турніку з підставкою під витягнутими ногами для плавного опускання. Після вису - обробка поперекового відділу масажером з зубчастими коліщатками. Після розтягування хребців і розігрівання м'язів спини обертав шиєю, плечима. Потім робив кілька вправ для зміцнення м'язів живота і спини. Без створення м'язового "корсету" хребці будуть все навантаження брати на себе і знову "просідати", викликаючи боль.Спасаясь від болю в попереку, перепробував аплікації з бішофітом, мильно-гасові, прикладав іпплікатор Кузнєцова, втирав різні мазі. Але, на жаль, хвороба Бехтерева - це не люмбаго, що не остеохондроз, які після інтенсивної терапії зникають через два-три тижні. Радикальне лікування цієї хвороби - рух хребців до ізнуренія.Конечно, я випробував далеко не весь арсенал боротьби з недугою. Я знав про благотворний вплив на хребет плавання, спеціальних ванн, вживання ялівцевому та інших настоянок, яблучного оцту з медом по Джарвісу, втирання зігріваючих мазей, прикладання аплікацій, знав і багато іншого, що знімає болі, але застосовував на собі тільки те, у що повірив беззастережно, - двіженіе.За роки хвороби я зустрічав одиниці страждають, як і я, цієї недостатньо вивченою хворобою, забирающей в свій суворий полон переважно чоловіків 30-річного віку. Підступність цієї хвороби непередбачувано поширюється і на райдужну оболонку очей. Кожну весну або осінь з побоюванням чекаю цієї напасті під назвою іридоцикліт. Якщо вчасно не помітити початок цієї хвороби, то доведеться робити не менше 10 уколів дексаметазону в око, що мені довелося випробувати минулої осені. А що стосується хребта, то він, схоже, "устаканиться" за 34 роки. Озираючись на ці десятиліття посланих на мене випробувань, можу сказати, що хвороба Бехтєрєва своєю підступністю у всіх страждаючих нею проявляється по-своєму і активність хвороби у кожного своя. Але загальне для всіх одне: якщо поставили діагноз "хвороба Бехтєрєва", то це надовго, якщо не назавжди. Тепер перебіг хвороби можна призупинити, виробивши у себе стійкі звички. А цьому допоможуть воля, завзятість, оптимізм, невпинний щоденна праця і турбота про свого вірного, який потрапив у біду друга - улюбленому позвоночніке.Аргунов Б. Н. ЗСЖ: Звичайно ж, читач має право запитати: "Ну навіщо ж ви дозволили автору так довго розповідати про свої муки ?! І майже нічого про лікування. Лікувати хворобу Бехтерева як?! "Так, так, ми в даному випадку обійшлися без таблеток, укольчиків і т. д. і т. п. І навіть не в даної хвороби справу . У всіх випадках, коли недуга вистачає вас за горло, необхідно відчайдушно опиратися. І рухатися, рухатися, рухатися. Навіть тоді, коли це майже неможливо. Теги: хвороба Бехтєрєва

Немає коментарів:

Дописати коментар